min nya skola

Min uppfattning om skolan:

För mycket folk och inga klassrum räcker till.
Att man få sitta i köket och med läraren som lär ut som samtigit som andra
elever sitter o spelar kort, äter och springer runt är inte ok för mig.
Menar det att de finns ej lokaler för oss som utbildar sig.

I måndags säger läraren att vi kommer så småningom gå ut på praktiskt ganska tidigt
men först ska vi lära oss lite så att man vet grunderna.
Vad som är rätt och fel!
Men idag säger läraren: På måndag ska ni ut på praktik!
Jaha! Allt är så förvirrande!

Klassrum och lärare räcker ej till för alla oss.
Verkligen den rörigaste skolan jag har varit på!

Plus!
Min hjälplärare som jag hade på Komvux kollade upp om jag behöver Gymnasie matte
för att kunna läsa den här utbildningen, och hon hade pratat med rektorn på Komvux.
Han hade sagt nej: man behöver bara grundläggande betyd, vilket menas
att man är godkänt för högstadiet i matte.
Men idag säger läraren: ja nicolina du har ju ej godkänt i matte så du måste läsa
den kursen innan den här utbildningen är slut!
Där blev det ett till jaha!!!
Så de menar att jag ska läsa matte i den miljön när jag har dyslexi,
det kan de ju glömma.
Aja men vi får se hur det bli med skolan.

Kände bara för att skriva av mig lite =)


Kommentarer

Här gör du mej glad:

Please enter your name:
Kom ihåg mig?

Your E-mail: (publiceras ej)

Your own blogadress:

Make a comment:

Trackback
RSS 2.0