Ibland förstår jag bara inte!!!



Asså jag är liten, 1,50 cm lång, och??

Nu har jag nästan fått nog... Varannan gång jag är ute på krogen
får jag höra någon kommentar om hur liten jag är!
Asså ärligt talat om det är någon som vet att jag är liten så är det väl jag själv??!!
Varför då komma med frågor o kommentarer?
En del av mina vänner säger, varför bryr du dig vad folk säger?
Borde du inte vara van vid att höra sådana saker?
-Jo visst är jag van, men det betyder inte att männiksor kan säga vad de vill rak ut.
Jag tycker de är respektlöst!

Jag kan berätta hur många exempel som helst.
Men som i helgen när jag står i baren o ska beställa mig en drink,
står det 3 killar jämte mig, o jag ser att den ena tittar på mig o sedan viskar i
hans väns öra, o sedan ser båda på mig. O det tredje personen säger: Oj, du var inte så lång
o skrattar lite lätt. Medans jag säger:
- Nej, det vet jag väl. Men jag kan väl vara trevligt för de.
Sedan går jag...
Samma kväll när jag o Johan var på väg hem.
Går vi förbi 2 killar som står på bron.
Helt plötsligt när vi håller på att passera dem säger en av de:
- Hon måste lätt vara 16 bast!
O jag höll inte käften utan sa:
- Ursäkta jag är 23, hur gammal är du? 12 o lukta kiss eller?

Johan blev ganska arg,
han sa till mig att varför kommentera, varför säga något sådan högt?

För några år sedan, var jag alltid den som höll käften för att jag
var rädd för konflikter. Men en dag tänkte jag:
Detta sårar ju mig varenda gång, varför ska jag vara tyst?
Det är inget jag kan göra åt, utan sådan är jag!

Det jag vill komma med de här är att jag,
jag är verkligen trött på människor som inte kan tänkta för sig själv!

Tror de inte att jag önskar att jag vore lite längre,
varenda jobb jag kommer ha framöver mig kommer vara
antsträngande för mig än för vissa andra,
men kan oxå vara lättare beronde på va de är.
Jag kommer får stå på tå 30 gånger om dagen o sträcka mig fullt
ut för att komma nå det jag behöver.

Jag har storlek 34 i skostorlek,
hur många klackskor tror ni att jag har? 1 par!
Hur många gånger tror ni att jag får gå till barnavdelningen? alla!

O säg mig då! Vad kan jag göra åt de?
Just de, ingenting! Så låt mig va!

Om det är någon som vet om att jag är liten så är det ändå jag!

Kommentarer
Postat av: Jonas

Bara käfta emot, go for it. Jag är på din sida.

2009-08-24 @ 22:27:47
Postat av: mamma

Be dom dra åt helsike !!!!!!

Säg också att du vet att du är liten men naggande god, hehe för de e sanningen. Älskar dig som du är!!

2009-08-24 @ 23:34:42
Postat av: myself

Thank u!

2009-08-25 @ 11:41:30

Här gör du mej glad:

Please enter your name:
Kom ihåg mig?

Your E-mail: (publiceras ej)

Your own blogadress:

Make a comment:

Trackback
RSS 2.0