Arbetsintervju, hot or not?

Arbetsförmedlingen kan skicka hem papper till dig
där det står: Ett ledigt arbete att söka!
Du har inget val vilken jobb det än är,
söker du inte, eller tackar nej blir du avstängd från a-kassan.
Och det vill man ju själklart inte.

Jag fick nämligen hem ett sådant brev i tisdags,
och sökte jobbet på onsdagen.
Ni undrar säker om det var något som jag vill ha?
Svaret är: nej! Det hade varit mitt sista sökande.
Jag vet att man inte kan välja här i livet,
men om jag säger såhär: Jag hade inte lämnat in ansökan där
frivilligt. Men man måste ju också prova, annars vet man inte.

Iallfall de ringde mig idag, och vill att jag ska komma
på intervju på måndag.
Hur kommer detta gå...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ett jobb är ett jobb ;)

2009-12-04 @ 15:03:06
Postat av: Alexandra

Hmm låter dock inte som det värsta jobbet man kan tänka sig, men känns som att de blivit lite hårdare med det där.

2009-12-04 @ 15:09:35
URL: http://beteendeveterskan.blogg.se/

Här gör du mej glad:

Please enter your name:
Kom ihåg mig?

Your E-mail: (publiceras ej)

Your own blogadress:

Make a comment:

Trackback
RSS 2.0