Min köttfärspaj

Köttfärspaj med svamp!

3 dl vetemjöl
100 g smör
2-3 msk vatten
400 g köttfärs
1 purjolök el. gul lök
200 g champinjoner
2 tsk senap
salt
peppar
1½ dl gräddfil
hackad persilja

(mer champinjoner och senap för min smak)

 
Hacka ihop mjöl, smör och tillsätt vatten.
Arbeta ihop till en deg. Tryck ut 2/3 av degen i en pajform.
Bryn köttfärsen grynig i lite smör tillsammans med svampen och hackad lök
på ganska stark värme. Smaksätt med senap, salt och peppar.
Rör i gräddfilen och persiljan. Grädda pajskalet 10 min i 225 grader.

Fyll med köttföttfärsen, gör remsor av resterande deg och lägg på.
Grädda 15 min till. Servera med en god frisk sallad!

 Smaklig måltid =)


Kommentarer
Postat av: mamsen

Låter jättegott / puss

2009-12-29 @ 23:37:52

Här gör du mej glad:

Please enter your name:
Kom ihåg mig?

Your E-mail: (publiceras ej)

Your own blogadress:

Make a comment:

Trackback
RSS 2.0