lite smått arg, ja!



Såhär är det, jag ska skicka in papper till A-kassan för att kunna få
ut några pengar eftersom jag är arbetslös...
Jag måste skicka in intyg att jag har arbetat osv.

O jag har 3 papper, ett arbetsgivareintyg, anställningsbevis
o ett arbetsintyg...
Nu är det så att min gamla chef har skrivit olika datum på alla
papper om hur länge jag har jobbat på hotellet!
Asså jag orkar inte,,,alltid ska det bli fel!
Han kan verkligen inte göra någonting rätt!
Jag måste ju självklart ringa honom o se till att han fixar detta,
men jag vet oxå vilket svar jag kommer att få.

Han kommer säga såhär:
- det är nog ingen fara, bara skicka in papprena och om det skulle
vara några problem kan du sedan komma tillbaka till mig!
Men rätt ska vara rätt från början! eller?
Det handlar ju ändå om mina pengar eller så...

Plus att nu har han tagit in en annan extra anställd i receptionen,
som har jobbat lite tidigare.
Men hans uppgift är att fråga oss, som han har avskedat innan
han tar in en som har jobbat som extra!
Jag vet oxå att jag kan mycket mer än henne,
men jag är två är äldre än henne och ska ha mer i lön,
och just därför har han tagit in henne.

Om han nu hade frågat mig om jag kan jobba,
hade jag faktiskt sagt nej!
Ni kanske tycker att jag verkar lite korkad eftersom jag
inte har något jobb.
Men sedan hör ni oxå hur oansvarig min chef är,
allt han gör är fel, han skjuter upp viktiga saker
hela tiden, hatar pappersarbete, snål och mycket mer!

Så imorgon ska jag gå dit o ser till att han fixar så att mina
papper blir helt rätt, annars blir inte nicolina glad!!!

Kommentarer

Här gör du mej glad:

Please enter your name:
Kom ihåg mig?

Your E-mail: (publiceras ej)

Your own blogadress:

Make a comment:

Trackback
RSS 2.0