Monday



- Monday -

Idag har jag gjort lite nytta,
skrivit ut lite cv och personligt brev.
Som jag ska lämna ut till olika butiker imorgon.
Johan har jobbat övertid 2 dagar irad,
medans jag bara varit hemma och städat lite,
men vad mer kan jag göra...
Det känns inte så bra, att han måste gå upp så tidigt
mendans jag kan sova hur länge jag vill.
Men som sagt, inte så lätt nu...

Idag blev det köttfärssås med minimajs och spagetti till middag,
o till kvällsmat blir det ägg o rostat bröd!

Har precis tittat på ett program på ettan,
handlade om en snubbe som åkte tåg igenom olika länder i asien.
Folket på tåget berättade olika livshistorier om deras religion,
kultur och hur de får mat o tak över huvudet.
Jag har alltid tyckt om att läsa eller se sådana program!
Hur fattiga männiksor lever sin vardag.
Är nog därför jag fastnat väldigt mycket för Filippinerna,
eftersom jag har bott och levt som de gör,
fått se o lära hur de jobbar för sitt liv.
Är väldigt tacksam över att jag fått möjlighet att åka dit,
skulle gärna åkt imorgon om det vore så enkelt!



bye bye
take care so will I

Kommentarer

Här gör du mej glad:

Please enter your name:
Kom ihåg mig?

Your E-mail: (publiceras ej)

Your own blogadress:

Make a comment:

Trackback
RSS 2.0