snö i halmstad



Vaknade till snö idag som många andra säkert har gjort,
det var faktiskt lite mysigt tyckte jag =)

Idag kom Johans mamma och lillsyrra på besök,
jag lagade en köttfärspaj med svamp och en väldigt god sallad,
till efterätt blev de aprikos med smält after eight över,
och hallon med vienetta glass =)
Väldigt annorlunda med god!
Känner mig lite duktigt om jag få säg så =P

Fick ett brev av arbetsförmedlingen att de har hittat ett jobb
som jag måste söka, om jag ej söker de får jag ingen ersättning!
Det var ett jobb på Firt Camp på Tylösand, en kamping.
Lite konstigt för de var inför sommaren de sökte personal,
inte vistidanställning utan bara över högsäsongen.
Men jag förstår inte riktigt, jag menar söker jag de och får de,
ska jag då vänta till sommaren med att börja jobba?
Eller om man kanske tar ett extra jobb så länge eller nåt,
eller bara söker vidare och se om man kan få något annat.
Aja få se om jag ens får de, är ju inte säkert.

De där med Norge känns inte riktigt som om de kommer att bli av,
lite tråkigt på ett sätt. Lite svårt för mig att söka något där när de
som jag kanske ska åka med söker jobb i hela Norge.
Det är isåfall meningen att vi ska bo tillsammans,
om de får jobb så kanske man hänger med o söker på plats,
de är ju en möjligehet...

Ne nu blir det lite tv tittande med chips!

bye bye
take care so will I

Kommentarer

Här gör du mej glad:

Please enter your name:
Kom ihåg mig?

Your E-mail: (publiceras ej)

Your own blogadress:

Make a comment:

Trackback
RSS 2.0