blixten slog ner på jobbet...



Kom till jobbet 07.50 idag o ser att ena min chef är där?
....då berättar han att han varit där sedan klockan 05:30!
För att blixten slagit ner!
Så i receptionen har vi lite kontakter på väggen,
där telefonen går iin, fax, datorer m.m.
O ingenting fungerade!
Herrregud, kunde inte ens komma in i bokningprogrammet.
Helt jobbigt! Ingen kunde batala med kort, jag kunde inte se
vilka som  bodde där eller vilka soom ska bor där.
Från tiden jag började till ca klockan 15:00 kunde jag bara
ta emot kontanter, o fick skriva kvitton o så för hand.
Det var inte speciellt roligt, allt tog sån tid!



Vanligtvis brukar frukosten stänga vid klockan 10;00,
då ska jag plocka in allt o städa upp.
Men de började jag göra vid 11:00!
Efter en stund nästan vid 11:30 kommer de några gäster som
chefen började prata med.
Så hör jag att han säger:
Har ni ätit frukost idag?
O de svarade nej, så kommer chefen till mig o frågar.
Du har väl inte tagit in frukosten?
Jo klart jag har, de stängde ju klockn 10:00.
O gissar vad han säger!!!
Men du kan ju plocka ut lite frukost så de kan äta!
Höll jag på att bli galen eller?
Men en falsk min så sa jag absolut, ahhhh! =(

När klockan blev runt 3 blev allt så stressigt.....
Jätte många som kom för att äta middag.
så de blev att jag slutade klockan 19:00!!!
Aj aj aj!!! jag åt en våffla i köket medans jag plocka ihop frukosten,
sen åt jag klockan 18:30 middag!
O de var den enda jag jag satt.
Jag fick hjälpa till ganska mycket i köket, med att sätta sallad på tallrikar o så.
O jag var så himla duktig måste jag säg =)
Men jag egentligen ville jag bara gå in på toaletten o lägga mig på golvet, haha!

Så såhär har min dag varit! =/
Jag gjorde verkligen mitt bästa!

Imorgon jobbar jag kvällspasset,
tillsammans med den nya killen Christian, o jag ska lära upp honom!
Herregud kan ju inte allt själv!
Hoppas att de blir en lite lugnare dag imorgon iallfall!
Skönt att var hemma nu!!!

bye bye
take care so will I

Kommentarer

Här gör du mej glad:

Please enter your name:
Kom ihåg mig?

Your E-mail: (publiceras ej)

Your own blogadress:

Make a comment:

Trackback
RSS 2.0