My curry - step by step hahaha!



Såhär roligt har jag att jag ska visa er hur jag gör min Curry gryta! haha!!
För den blir alltid så jädra goood =P



Först har jag tärnat röd paprika o broccoli (rå).
Sedan steker jag det i lite smör.



Under tiden grönsakerna steks skär jag upp färdig grillad kyckling
i mindre bitar. Kyckligen ska i sist eftersom de redan är färdigt.
Om man lägger i de innan, blir det bara mos!
Förresten så brukar jag köpa en hel grillad kyckling.
Så blir det mycket mat! =P hehe



Tillsammans blandar du i de här!
Till vänster har jag både mild och hot curry,
som jag köper i en asiatisk affär (mycket godare curry)
Sen har vi kanel, koriander, cocosmjölk, matlagninsgrädde o hönsbuljong.

Grädde o cocosmjölk ska i först!
Mängden av grädden beror på hur mycket kyckling du har,
o cocosmjölken hur mycket cocos du gillar =P

Sedan i med kryddorna!
Tänk på att hot curry är ganska kryddig!



När grytan har kokat upp, lägger du kycklingen =)
Efter ca 5 min är de klart!



Sådär ja! O glöm inte riset =P
Jag brukar alltid ha en skiva citron till,
de är så himla gott att pressa citron över curry!



O såhär nöjd o glad blir jag varje gång när jag har
lagat Currygryta! HAHA!


bye bye
take care so will I


Kommentarer

Här gör du mej glad:

Please enter your name:
Kom ihåg mig?

Your E-mail: (publiceras ej)

Your own blogadress:

Make a comment:

Trackback
RSS 2.0