Man kan alltid bidra med något...

Har ni någongång funderat över att vilja hjälpa
hemlösabarn, barn som bor på gatan som inte kan gå i skolan,
som inte har råd att äta, som varken har kläder eller skor.
Barn som är sjuka och hjälplösa???

Jag har bestämt mig att 1 gång i mitt liv
tänkte jag åka på ett volontärjobb i Asien.
Vad eller vem säger att det inte är någon bra idé?
Kan man så varför inte?

Här sitter jag i pyjamas i en modern soffa,

men en Mini dator i knät, med en kopp te på soffbordet,

en platt tv på låg volym, kökslampan är tänd,

fönsterlampan är tänd, och det droppar från kranen.

O detta är ett vardadsliv = lyx, jämnfört med vissa andra.

Tyvärr är jag aldrig nöjd, och inte du heller.
Tycker inte du att detta låter fel och overkligt egentligen?



Det finns ingen som kan hjälpa alla,
men att just lära känna de som man vill hjälpa,
ge dem saker med dina egna händer.
skulle inte du bli lycklig om du kunde göra någon annan lycklig?
Skulle inte du känna stolthet över dig själv?

Eller ska man gå och köpa sig en störra platt tv,
och den bästa datorn som just kommit ut på marknaden?
Det är ju trotts allt vi som väljer i slutet...


Kommentarer
Postat av: mamsen

Mycket bra skrivet tycker jag,

2010-01-17 @ 22:39:06

Här gör du mej glad:

Please enter your name:
Kom ihåg mig?

Your E-mail: (publiceras ej)

Your own blogadress:

Make a comment:

Trackback
RSS 2.0