En konstnär till pappa

När man har en pappa som är en väldigt skicklig konstnär,
var det lite "pinsamt" att själv berätta att man har börjat måla.
Han som kan nästintill allt när det gäller teknik, blanda färg
och få allt att se naturligt och verkligt ut på en vit duk!
Medans jag inte alls är i närheten.
Men jag skulle heller inte kunna tänka mig att ens försöka måla
liknande honom, för det är hans fantasi.
Och jag vill kunna ha en egen stil utan att gå efter honom.

Vad jag menar är att,
man är lite feg att visa vad man har gjort.
För man vet att det inte är perfekt.


(bilden är tagen från Hallandsposten, när han hade utställning)

Efter att jag berättade för min pappa att jag börjat måla,
har han börjat att ge mig dukar, färg, penslar!
Hur kul som helst, men jag känner press haha!
Måste ju snart göra något riktigt bra =P

Igår när han lämnade små syskonen,
gav han mig något nytt, ett slags spackel
som han själv brukar använda när han målar.
Tänkte att jag skulle testa det idag!


Kommentarer

Här gör du mej glad:

Please enter your name:
Kom ihåg mig?

Your E-mail: (publiceras ej)

Your own blogadress:

Make a comment:

Trackback
RSS 2.0