En sån där dag...

...som kan komma ibland när allt känns fel.
Var så sugen på att måla men de är inget bra ljus i den här
lägenhenheten om de inte är en fin dag.
Tänkte sätta på en film, började och titta men stängde av den efter 10 min.
Jag har under mitt liv satt på typ 2 filmer som jag tittat på själv.
Menar på att jag tycker inte om att titta på film själv. (känns ensamt)

De har börjar regna och jag är rädd för allt oväder,
ljudet från regnet mot fönsterna som många kan tycka är mysigt
finns inte riktigt i mitt huvud utan mer läskigt.
Låt mig får vara konstig, och det är jag.

Hungrig var jag ikväll och öppnade kylen.
Det som fanns var som är gammal fil, gammal mjölk, gammal nyponsoppa.
Inte gammalt smör, skinka, 2 ägg, lök, ketchup, vin.
Vad lagar man då?
Jo stekt ägg, stekt lök och ett knäckebröd till de!

Man ska visst betala räkningar vid denna tiden...
vågar inte riktigt titta till mitt konto.
Menar på att de antagligen finns det inte tillräckligt med pengar
och då får man ont i magen.

Pappa ringde mig idag och sa att jag glömt någons födelsedag!
Jo min lilla syster som fyllde 4 år igår...
Fick mig och känna mig som en väldigt dålig stora syster!
De ska imorgon komma och hälsa på mig för pappa
har köpt en kökslampa till mig =)
Men på ett sätt vill jag inte att de kommer,
just för att jag inte har råd och köpa en present till min lilla syster...

Jag behöver måla, måla och måla för att tjäna en extra slant.
Men dukar och färg behöver man då och de är väldigt nära slutet till de också.
Ni kanske tycker jag låter gnällig och klagar!
Ja visst det gör jag och så är det.

Vissa dagar kan kännas riktigt bra,
men ibland kommer de dagar då man tänker på saker som
man inte velat tänka på tidigare.
Ibland ställer man sig frågor som:

Varför flyttatde jag till en egen lägenhenhet?
jo för att jag inte vill flytta hem när jag väl har flyttat ut.
Varför jämnför jag allt med hur jag tidiagre har levt?
för att det är så mycket som har färändrats på väldigt kort tid.
Hur och var skaffar mig sig lite nya vänner?
mmm, ställer mig den fråga ganska ofta.
Varför blir man så osäker, när det finns människor som tycker om en?
för att man är lite rädd för sig själv och inte vill såra någon.
Jag har nästan allt som jag behöver i mitt hem, varför klagar man då?
inget direkt svar, förutom att man ser inte allt på samma sätt.

Ni kanske nu undrar om min familj hjälper mig.
De är klart att de gör så gott de kan!
Men tankar är de ingen som kan hjälpa någon med.

Min kära mamma brukar alltid säga:
Man kan inte alltid ha roligt!
- Ne så sant, men man kan alltid få saker till och bli roligare.

Blir ni oroliga?
Nejdå! Imorgon är en ny dag =)


Kommentarer

Här gör du mej glad:

Please enter your name:
Kom ihåg mig?

Your E-mail: (publiceras ej)

Your own blogadress:

Make a comment:

Trackback
RSS 2.0