Lära sig Filippinska?!

Det är länge jag har funderat på om man skulle
försöka ge sig på att lära sig Filippinska!

Men såhär är de att i Filippinerna talas de över 170 olika språk!
Med det finns 12 regionala språk, och dessa har mer än 1 miljon talare:

Tagalog, cebuano, ilokano, hiligaynon, waray-waray, bikol, kapampangan,
pangasinan, kinaray-a, maranao, miguindanao och tausug.


Tagolog är huvudsårpket, och alla som har gått i skolam lär sig
det språket. Men mina vänner pratar cebuano/bisaya,
och tänkte att jag kanske skulle försöka lära mig, hehe!
Jag kan en del ord och så, men vill lära mig mer =)

Tittade lite på youtube och hittade de här:

Haha! Det är nog inte så lätt som tror!

Jag kanske borde tänka över vad jag nu har sagt, hehe!


Kommentarer
Postat av: bem

lycka till med språket..om du har nån fråga om bisaya så fråga gärna till :) kan bisaya,tagalog o en del filipinska språket flytande =)

2010-03-11 @ 01:54:44
Postat av: Nicolina

Tack tack, så snällt!

2010-03-11 @ 11:53:46
URL: http://leeelooo.blogg.se/

Här gör du mej glad:

Please enter your name:
Kom ihåg mig?

Your E-mail: (publiceras ej)

Your own blogadress:

Make a comment:

Trackback
RSS 2.0