liv

Tittat på filmen Seven Pounds, bra film! Och ätit chips och dip, mums!
Jag tycker det är så fascinerande med människor som älskar att
hjälpa andra som har det svårt!
Tänka på så många andra än sig själv.

Vad är er dröm?
Vad skulle nu vilja göra om ni vann en massa miljoner?

Mitt svar skulle vara som jag tänkt i många år,
hjälpa hemlösa föräldrarlösa barn i något fattigt land.
Öppna ett barnhem med mitt eget namn och känna lyckan varje dag
av att jag har fått något att känna sig bättre.
Kunna ge barn som bott på gatan både tak över huvudet, få möjlighet
till skola och kunna känna sig mätta och belåtna!
Det är en stor önskar som jag någondag hoppas på att kunna uppfyllas.

Jag har sett familjer med spädbarn ligga på en bit papperskartong,
med inga kläder, inget leende på läpparna, i deras ögon ser man
rädsla, sorg, och hunger. Många människot är hjälplösa och behöver hjälp.

Peace till folket!


Kommentarer

Här gör du mej glad:

Please enter your name:
Kom ihåg mig?

Your E-mail: (publiceras ej)

Your own blogadress:

Make a comment:

Trackback
RSS 2.0