monster



Storm ute, susar från min inglasade balkong.
Folk säger det bara blåser lite, men jag säger storm med stora bokstäver.
Susar tyst, susar mer, susar för mycket.
Storm... vinden är en av mina fiender som jag är rädd för.
Väldigt sant, att man kan vara rädd av något man inte kan se.
Det blåser inte, utan det är storm, ett monster.

Bott själv i ett år men inte lärt mig, inte lärt mig hantera min fiende.
Obehagligt, läskigt, det blir inte lätt o sova inatt.
Ibland fanns det någon som kunde lugna mig,
som förstod som inte dömde.
Rädd för vinden, stormen eller ovädret, välj själv vad du vill kalla de.
Som en jätte läskig skräckfilm.
Men ja, pinsam men sant.
Fast jag skäms inte, jag är bara jag och ingen annan.


Kommentarer

Här gör du mej glad:

Please enter your name:
Kom ihåg mig?

Your E-mail: (publiceras ej)

Your own blogadress:

Make a comment:

Trackback
RSS 2.0