Nycklar och lås!

I helgen umgicks jag med min kära kusin och hennes barn.
Drack kaffe och hälsade på vänner.
Hade en jätte trevlig dag! Tills....vi skulle hem och kom ej in i bilen!
Låset hade frusit! På parkeringen i minusgrader höll vi på i 20 min
med att elda tändare och gjorde "mun mot mun metoden" mot låset.
Hahaha! Såg fruktansvärt roligt ut.
Tills slut så gick de låsa upp bildörren! Hurray!

Kusinen Tina skulle lämna av mig hemma,
och jag kommer på att jag inte har några hemma nycklar.
Telefon samtal till mamma för o se om hon var hemma.
Men icke! Hon var i stan.
Jahopp! Köra dit hämta nycklar, köra hem hämta mina nycklar, köra tilbaka
med mammas nycklar. Flängande fram o tillbaka!

Dagen efter skulle jag jobba.
Gå ner till cykeln och tänker låsa upp den.
Då låset på cykeln frusit fast!
Men åååh! Halt som satan ute på gatorna,
och blev lite sen till jobbet.

Undertiden jag jobbade skulle jag snabbt springa över gatan för att
köpa mig ett paket cigg. Kommer tillbaka till jobbet
och dörren var låst! Låste ute mig och mobilen var så klart inne.
Där fick man stå i snöstorm i 15 min.

I dessa stunder önskade jag att nycklar och lås var ur världen!


Kommentarer

Här gör du mej glad:

Please enter your name:
Kom ihåg mig?

Your E-mail: (publiceras ej)

Your own blogadress:

Make a comment:

Trackback
RSS 2.0